צבי גולדפינגר - גאון במשכנתאות

מה חייבים לברר לפני קניית קרקע חקלאית להשקעה? צבי גולדפינגר

צבי גולדפינגר אומר כי בדיקה של תכניות המתאר היא המפתח באמצעותו אפשר לדעת האם קניית קרקע חקלאית להשקעה היא משתלמת

כל מי שקונה קרקע חקלאית, מסביר לנו צבי גולדפינגר, מבעלי קבוצת גולדפינגר השקעות, צריך להבין כי לא מדובר בהשקעה שצפויה להתממש ולהביא לרווחים בטווח זמן מידי. על פי רוב, זוהי השקעה לטווח בינוני ולפעמים גם בינוני ארוך אך בהחלט ניתן למצוא עסקאות מסוג זה המהוות הזדמנות. ביקשנו מגולדפינגר להסביר מה חייבים לברר לפני שקונים קרקע חקלאית להשקעה.

האם מתוכנן שינוי ייעוד?

הדבר המרכזי הראשון שאותו חיוני לבדוק לפני רכישה של קרקע חקלאית לצרכי השקעה הוא מהו הייעוד של הקרקע. קרקע חקלאית, כשמה כן היא – זו קרקע המיועדת לעיבוד חקלאי. יחד עם זאת, לאור הצורך בקרקעות נוספות לבניה, מסביר צבי גולדפינגר, ישנו תהליך שנקרא "שינוי ייעוד".

תהליך מסוג זה, שנקרא לפעמים גם הפשרת קרקע, נועד להביא לכך כי קרקעות באזורים נתונים יתפתחו ועליהם יבנו שכונות חדשות ולעיתים גם ערים חדשות. מצב כזה נוצר בעבר בעיר מודיעין, שלפני כן הייתה שטח פתוח שאינו מיושב או בנוי.

לבדוק את תכניות המתאר

גולדפינגר השקעות, חברה העוסקת באיתור, ייזום והשבחת נדל"ן, מספר גולדפינגר, מודעת היטב לכך כי בקרב יזמים ואנשי נדל"ן עשויות להסתובב שמועות בדבר אזור כזה או אחר המיועד להפשרה. ספקולציות כאלה עשויות להוביל להצלחה יתרה ולזינוק בשווי הקרקע. אך יש לשים לב כי לפעמים תהליך ההפשרה עשוי לארוך זמן רב, שנים רבות לפעמים. על מנת לדעת יותר בעניין זה, אסור להתעצל ויש לבדוק מה אומרות תכניות המתאר הארציות וגם התכניות המחוזיות. ככל שישנן תכניות לגבי הקרקע וככל שהן יותר מפורטות – כך גדל הסיכוי שהקרקע החקלאית באזור הנתון תופשר ושזה יקרה בטווח זמן קצר יותר.