צבי גולדפינגר: איך עובדת קבוצת רכישה ואיך היא מביאה לחיסכון?

על מנת להבין איך עובדת קבוצת רכישה ואיך היא מביאה לחיסכון, יש להבין ראשית מהי קבוצת רכישה. איש העסקים צבי גולדפינגר מסביר, כי קבוצת רכישה הנה התאגדות של מספר אנשים אשר מבצעים השקעה משותפת. כיום בישראל, ישנן הרבה קבוצות רכישה וניתן למצוא אותן אפילו ברשתות החברתיות.

כיצד קבוצת רכישה פועלת?

מידע על קבוצת רכישה
מידע על קבוצת רכישה (Jeroen van Oostrom)

על מנת שקבוצת רכישה תעבוד היא חייבת חברת ניהול שתכווין אותה ותצעיד אותה בדרך הנכונה והמשתלמת. כמו כן, בקבוצת הרכישה יכולים להיות בעלי מקצוע רלוונטיים כמו עורכי דין, שמאי מקרקעין, מהנדסים וכדומה ועל כן, הערכת המחיר יכולה להיות זולה יותר. מנהלי הקבוצה יכולים להביא להליך טוב יותר וכך גם יהיה המחיר הסופי.

צבי גולדפינגר מציין כי עם זאת, ישנה חשיבות שכל אחד מחברי הקבוצה, יישאר "עם היד על הדופק" ויבדוק מה כלול בחוזה, על מה מוותרים, על מה נערך מו"מ ועוד חשוב לציין שבהצטרפות אל קבוצת רכישה זוג צעיר יכול לחסוך הרבה מאוד כסף בעיקר בגלל שקבוצות רכישה עובדות בשונה מקבלנים, מה שמאפשר לחסוך באלמנטים מסוימים.

כיצד ניתן לחסוך בקבוצת רכישה?

קבוצת רכישה תאפשר ללקוח את כוחו של ההמון, בעיקר כאשר מדובר על שלב המיקוח ובחירת היזם והקבלן. באופן זה, לדברי צבי גולדפינגר, כל הרוכשים קונים דירה באותו פרויקט וכך יש להם שליטה על כל מרכיבי הבניין, עיצובו וכמובן מחירו. קבוצות רכישה משיגות הנחות משמעותיות מנותני שירותים ואנשי מקצוע ולכן, גם משקיעי נדל"ן חוברים לקבוצות רכישה.

צבי גולדפינגר מסביר הדבר העיקרי שחוסך הוא העובדה שקבוצת רכישה חותרת לסיים את הפרויקט והקבלן חותר להרוויח. למשל, הוצאות שיווק יחסכו מקבוצת רכישה כי היא לא מעוניינת לשווק את הפרויקט ולכן תקציב השיווק לא יגולם במחיר הדירה.

זאת ועוד נכון גם לגבי תכנון אדריכלי, אשר קבוצת הרכישה חופשייה לבחור את מי שהיא רוצה ואיזה תקציב להקדיש לכך. גם מקורות המימון הם משמעותיים כי על מנת שקבלן יכול להשיג מימון בנקאי, הוא נדרש להציג למעלה מ- 17% רווחיות במינימום ועל כן יעלה את המחיר בעת הרכישה. קבוצות רכישה לעומת זאת, לא חייבות לעשות כן.